Forum II Wojna Światowa Strona Główna
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Spitfire F.MK VB
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum II Wojna Światowa Strona Główna -> Samoloty

Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość








PostWysłany: Pon 23:14, 19 Mar 2007    Temat postu: Spitfire F.MK VB

To jeden z najbardziej znanych samolotów II wojny jego konstruktorem był Reginald Mitchell z firmy Supermarine
Paramerty
Załoga 1 osoba
Długość 9,12m
Karabiny maszynowe 4x7,69 mm
Pułap 11277 mm
Działka 2x20 mm
Powrót do góry
 
General
Administrator



Dołączył: 13 Lut 2007
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2


PostWysłany: Wto 10:02, 07 Sie 2007    Temat postu:

Dalsze informacje i zdjęcia:
Samolot myśliwski będący wersją rozwojową samolotu Spitfire w wersji Mk.V.

Samolot był prostą modyfikacją wersji wersji Mk.V polegającą na zastosowaniu silnika o większej mocy, wzmocnionego łoża do tegoż silnika, oraz usztywnieniu ogonowej części kadłuba. Zwiększono też masę opancerzenia do 91 kg.

Modyfikację wprowadzano bezpośrednio na liniach produkcyjnych samolotów w wersji Mk.V oraz poprzez wprowadzenie modyfikacji do samolotów już używanych podczas ich remontów.

Ogółem wyprodukowano 5665 samolotów tej wersji, z czego 1255 egzemplarzy w wersji F Mk.XI, 400 sztuk w wersji HF Mk.XI, oraz 4010 maszyn w wersji LF Mk.XI.

Używano skrzydeł w wersjach B, C (omówione w opisie wersji Mk.V) i E. Skrzydła w wersji E umożliwiały montaż dwóch działek British-Hispano kal. 20 mm w zewnętrznych komorach, oraz zamontowanie dwóch karabinów maszynowych Colt-Browning M2 (MG. 53-2) kal. 12,7 mm w wewnętrznych komorach skrzydeł.

Polskie lotnictwo używało tych samolotów w wersji Mk.XI od jesieni 1942 roku. Samoloty tej wersji były używane w dywizjonach 302, 303, 306, 308, 315, 316, 317, 318 oraz w PFT ("Cyrk Skalskiego").

Samolot Spitfire Mk.XI był konstrukcją całkowicie metalowego dolnopłata z chowanym podwoziem. Kadłub metalowy półskorupowy z poszyciem duralowym i zamkniętą kabiną pilota. Skrzydła dzielone metalowe z metalowym poszyciem. Stery metalowe kryte płótnem. Stateczniki metalowe kryte blachą duralową. Wyposażenie dodatkowe stanowiła radiostacja UKF TR1133A lub B oraz TR1143. Dodatkowo na samolotach montowano urządzenie IFF (Identification Friend or Foe) typu R-3002, oraz urządzenie radionawigacyjne A1271. Uzbrojenie - opis w tekście. Istniała także możliwość podwieszenie dwóch bomb po 113,6 kg każda pod skrzydłami lub jednej bomby pod kadłubem o wagomiarze 113,6 lub 226,7 kg. Do rejestracji zestrzeleń używano zainstalowanego w nasadzie płata fotokarabinu G-42P lub G-45. Załogę samolotu Spitfire Mk.XI stanowił pilot.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Wyświetl posty z ostatnich:   

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

 
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
|| Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group || Designed by Port-All.Com ||
Regulamin