Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Forum II Wojna Światowa Strona Główna
->
Samoloty
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
General
Wysłany: Wto 10:02, 07 Sie 2007
Temat postu:
Dalsze informacje i zdjęcia:
Samolot myśliwski będący wersją rozwojową samolotu Spitfire w wersji Mk.V.
Samolot był prostą modyfikacją wersji wersji Mk.V polegającą na zastosowaniu silnika o większej mocy, wzmocnionego łoża do tegoż silnika, oraz usztywnieniu ogonowej części kadłuba. Zwiększono też masę opancerzenia do 91 kg.
Modyfikację wprowadzano bezpośrednio na liniach produkcyjnych samolotów w wersji Mk.V oraz poprzez wprowadzenie modyfikacji do samolotów już używanych podczas ich remontów.
Ogółem wyprodukowano 5665 samolotów tej wersji, z czego 1255 egzemplarzy w wersji F Mk.XI, 400 sztuk w wersji HF Mk.XI, oraz 4010 maszyn w wersji LF Mk.XI.
Używano skrzydeł w wersjach B, C (omówione w opisie wersji Mk.V) i E. Skrzydła w wersji E umożliwiały montaż dwóch działek British-Hispano kal. 20 mm w zewnętrznych komorach, oraz zamontowanie dwóch karabinów maszynowych Colt-Browning M2 (MG. 53-2) kal. 12,7 mm w wewnętrznych komorach skrzydeł.
Polskie lotnictwo używało tych samolotów w wersji Mk.XI od jesieni 1942 roku. Samoloty tej wersji były używane w dywizjonach 302, 303, 306, 308, 315, 316, 317, 318 oraz w PFT ("Cyrk Skalskiego").
Samolot Spitfire Mk.XI był konstrukcją całkowicie metalowego dolnopłata z chowanym podwoziem. Kadłub metalowy półskorupowy z poszyciem duralowym i zamkniętą kabiną pilota. Skrzydła dzielone metalowe z metalowym poszyciem. Stery metalowe kryte płótnem. Stateczniki metalowe kryte blachą duralową. Wyposażenie dodatkowe stanowiła radiostacja UKF TR1133A lub B oraz TR1143. Dodatkowo na samolotach montowano urządzenie IFF (Identification Friend or Foe) typu R-3002, oraz urządzenie radionawigacyjne A1271. Uzbrojenie - opis w tekście. Istniała także możliwość podwieszenie dwóch bomb po 113,6 kg każda pod skrzydłami lub jednej bomby pod kadłubem o wagomiarze 113,6 lub 226,7 kg. Do rejestracji zestrzeleń używano zainstalowanego w nasadzie płata fotokarabinu G-42P lub G-45. Załogę samolotu Spitfire Mk.XI stanowił pilot.
Gość
Wysłany: Pon 23:14, 19 Mar 2007
Temat postu: Spitfire F.MK VB
To jeden z najbardziej znanych samolotów II wojny jego konstruktorem był Reginald Mitchell z firmy Supermarine
Paramerty
Załoga 1 osoba
Długość 9,12m
Karabiny maszynowe 4x7,69 mm
Pułap 11277 mm
Działka 2x20 mm
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
|| Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group || Designed by
Port-All.Com
||
Regulamin