Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Forum II Wojna Światowa Strona Główna
->
Samoloty
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
plutonowy_kruszon
Wysłany: Sob 19:01, 24 Lut 2007
Temat postu:
Miałem kiedyś plastikowy model tego cacka ale kuzynek po prostu połamał mi go.
General
Wysłany: Śro 23:20, 21 Lut 2007
Temat postu:
Bardzo dobra maszyna... Dobrze uzbrojona i opancerzona.
General
Wysłany: Śro 23:15, 21 Lut 2007
Temat postu: Messerschmitt Bf 109 - niemiecki samolot myśliwski
Porównywany z brytyjskim Spitfire'em jednomiejscowy myśliwiec Bf 109 odbył swój pierwszy lot we wrześniu 1935 r. Jego konstruktorem był Willy Messerschmitt i stąd nazwa najbardziej znanego w czasie wojny niemieckiego samolotu.
Po 1939 r. wciąż modyfikowano jego konstrukcję, aby uzyskać jak najbardziej aerodynamiczny kształt. Zmieniono np. osłonę silnika i przerobiono chłodnice. Poza tym wymieniono silnik z Junkersa Jumo na Deimler-Benz i zamontowano nowy rodzaj kołpaka śmigła o większej średnicy i kształcie lepiej wkomponowywującym się w kadłub.
W kolejnych wersjach, w zależności od przeznaczenia samolotu, montowano elementy - szybę kuloodporną nakładaną na szybę czołową, pancerz chroniący pilota, zbiorniki z warstwą samozalepiającą się po przestrzeleniu, płytę pancerną grubości 5 mm chroniącą chłodnice i pompy paliwa, zaczepy na cztery bomby po 50 kg lub jedną - 250 kg (wersja myśliwsko-bombowa), aparat fotograficzny w kadłubie (wersja rozpoznawcza), filtr przeciwpyłowy (do działań w Afryce).
Ponadto zrezygnowano z działek montowanych w skrzydłach, a pozostawiono jedynie uzbrojenie znajdujące się w kadłubie i działko strzelające przez wał silnika. W jednej z wersji zastosowano również karabin, którego lufa wystawała z piasty śmigła.
Parametry Bf 109F-4:
Załoga:1
Długość: 9,01 m
Wysokość: 2,6 m
Rozpiętość skrzydeł: 9,92 m
Powierzchnia nośna: 16,20 m kw
Masa własna: 2255 kg
Masa startowa: 2980 kg
Silnik: Daimler-Benz
Moc silnika: 992 kW
Prędkość maks. na wys. 6000 m: 635 km/h
Prędkość przelotowa: 480 km/h
Pułap: 11600 m
Zasięg: 650 km
Zasięg z dodatkowym zbiornikiem: 850 km
Działko: 20 mm
Karabiny maszynowe: 2x13 mm
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
|| Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group || Designed by
Port-All.Com
||
Regulamin