Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Forum II Wojna Światowa Strona Główna
->
Samoloty
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
plutonowy_kruszon
Wysłany: Sob 18:59, 24 Lut 2007
Temat postu:
Bardzo ciekawe. Może twój przodek był konstruktorem karasi??
General
Wysłany: Śro 22:41, 21 Lut 2007
Temat postu:
Moi pradziadkowie mieli na nazwisko "Karaś"
General
Wysłany: Śro 22:31, 21 Lut 2007
Temat postu:
Ten samolot zadał Niemcom straty
Eskadry oznaczały swe samoloty charakterystycznymi znakami, np. lisa, lwa czy tygrysa. Karasie wykorzystywane w polskiej armii zgrupowane były w 5 eskadr bombowych, tworzących brygadę bombową. Dodatkowo po 10 samolotów przydzielono do każdej z 7 armii. Służyły celom rozpoznawczym. Mimo przestarzałej konstrukcji stanowiły siłę, która mogła budzić respekt u wroga. 2 września 1939 roku PZL.23B z 21. eskadry zbombardował fabrykę w Oławie. Wykonał tym samym pierwszy atak na terytorium Niemiec w II wojie światowej!
plutonowy_kruszon
Wysłany: Śro 21:07, 21 Lut 2007
Temat postu:
Tak te karabiny to dobry pomysł. Karasie były dobrymi maszynami.
General
Wysłany: Wto 22:50, 20 Lut 2007
Temat postu:
Dobra polska maszyna... Szkoda tylko że uzbrojenie takie słabe. Jednakże te 2 karabiny z tyłu to świetny pomysł!
General
Wysłany: Wto 22:44, 20 Lut 2007
Temat postu: PZL. 23 "Karaś" - samolot rozpoznawczo-bombowy
PZL. 23 "
KARAŚ
" - SAMOLOT ROZPOZNAWCZO-BOMBOWY ŚREDNIEGO ZASIĘGU.
Pierwszy prototyp Karasia został oblany latem 1934 r. Projektował go Stanisław Pruss. Do produkcji skierowano dopiero trzeci prototyp. Chodziło o zmiany poprawiające widoczność - wyższe umieszczenie fotela pilota oraz obniżenie silnika. Samoloty pierwszej serii - PZL.23A posiadały gwiazdowy silnik Bristol Pegasus IIM2 o mocy 670 KM. W 1936 r. powstało 40 sztuk PZL.23A. Ich silnik okazał się jednak zawodny, więc do produkcji wszedł PZL.23B z napędem Bristol Pegasus VIII 720 KM. Do 1938 roku Polska dorobiła sie 210 ulepszonych Karasi. Zasiliły eskadry bombowe i rozpoznawcze, wypierając samoloty Breguet 19 i Potez 25. Karaś posiadał na swym uzbrojeniu jeden zsynchronizowany karabin maszynowy wz33 kal. 7,9 mm, 2 ruchome karabiny Vickers F kal. 7,7 mm oraz bomby o masie 700 kg. Ale nie da się ukryć - w 1939 r. był już konstrukcją przestarzałą. Zbyt mała prędkość zła manewrowość. Po 1 września nasze lotnictwo dysponowało 118 maszynami PZL.23B. W kampani wrześniowej wykonały 130 lotów bojowych zrzucając od 52 do 60 ton bomb. 11 samolotów PZL.23B i około 20 PZL.23A ewakuowano potem do Rumunii. Przejęte przez tamtejszy rząd wzięły udział w walkach przeciwko ZSRR.
ZAŁOGA:
3 osoby
DŁUGOŚĆ:
9,68 m
WYSOKOŚĆ
3,35 m
ROZPIĘTOŚĆ SKRZYDEŁ:
13.95 m
POWIERZCHNIA NOŚNA
: 26,80 m kw.
MASA WŁASNA
1980 kg
MASA STARTOWA:
2893 kg
PRĘDKOŚĆ MAKS. NA WYS. 3650 M:
319 km/h
PRĘDKOŚĆ MIN.
:110 km/h
PRĘDKOŚĆ PRZELOTOWA NA WYS. 2500 m:
270 km/h
MOC SILNIKA:
720 KM
WZNOSZENIE:
7300 m/s
PUŁAP PRAKTYCZNY:
1260 m
UZBROJENIE PILOTA:
1 karabin masz.
UZBROJENIE STRZELCA:
1 karabin masz.
CIĘŻAR BOMB MAKS. :
700 kg
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
|| Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group || Designed by
Port-All.Com
||
Regulamin